Hvad er Critical to Quality?

Målbare ønsker

Hvordan definere kunden kvalitet og hvordan kan vi måle det?

Critical to Quality

Fra kundens ønsker til målbare parametre

Leverancen “kritisk for kvalitet” eller “Critical to Quality” (CTQ) er tæt forbundet med “Voice of the customer” (VOC). Man “oversætter” VOC til CTQ.

Kunden er ofte upræcis i sine krav/ønsker, og derfor arbejder vi sammen med kunden om at få godkendt nogle konkrete og målbare parametre. På nedenstående billede har kunden, et ønske om et “godt hotel værelse” men det er svært at måle hvad godt betyder. Derfor kan vi definere at rengøring, godt internet, fitness center og mange tv kanaler er dele af opfattelsen af et “godt hotel værelse.”

Se også

Lean kurser – oversigten

Hvad siger kursisterne

Kontakt

Ring på telefon: 48 16 30 81
Send en e-mail til info@comss.dk

lean kursus møde

Spørgsmål og kommentarer

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.