Video Titel: Six Sigma i Service

 Indhold: Introduktion til Six Sigma i Service og hvad det kan bruges til. Der gives også en kort introduktion til hvorledes det hænger sammen med kvalitetsoptimering.

 Længde: 2 min

 Underviser: LSSMBB Torben Madsen. Torben har 25 års erfaring med Lean og Six Sigma. Uddannet Harvard Business School. Har studeret Lean i Japan og har tung praktisk erfaring som Lean Manager, Udviklingschef og Didisionschef.

six sigma i Service?

Six Sigma har stor udbredelse i produktionsvirksomheder, men de seneste år kan vi se en stigende interesse for at anvende Six Sigma i service administrative virksomheder. Giver det mening? Ja i høj grad. Det er en udbredt myte, at Six Sigma kun er for produktion. Når vi kigger på deltagerne på Compass åbne kurser, så ser vi en stigning blandt alle virksomheder der har mange data, herunder:

  • Produktionevirksomheder
  • Sundhedsområdet – både offentlige og private virksomheder
  • Financiel sektor
  • Telekommunikation
  • Online virksomheder

Six Sigma kan anvendes i både produktion og servicevirksomheder, og det er en myte, at det kun kan anvendes i produktion.

Andre gik til

Andre så også

Six Sigma forklaret pædagoisk

Six Sigma DMAIC modellen

Six Sigma oprindelse

Jack Welch om Six Sigma

Six Sigma Bælter

Hvad betyder Six Sigma

Kriterier for Six Sigma

Kaizen

Flow

Kommuniker med data

Six Sigma og variation 

Lean vs. Six Sigma

Spild

Lean vs. Six Sigma

Procesforbedringer

SIPOC

VOC

Løs de rigtige problemer

SPC

Fordele ved god kvalitet BGQ

Vores kurser

N Undervisere uddannet i Japan
N Certificering inkluderet
N Fleksible kursus datoer
N Online Lean kursus materiale
N Tilknyttet ERFA netværk

Spørgsmål og kommentarer

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Andre læser også

Hvad er lean?

Gemba

Værdistrømme og flow

Kaizen

PDCA-cirklen